Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

τα αγαπημένα μου της ερτ

παλλας κορονετ ανεσις πτιπαλέ μινιρεξ οασις αιγλη.. δε τα θυμάμαι πιά όλα.. από τότε που θυμάμαι η εύκολη έξοδος ήταν το σινεμά.. πρώλαβα να δω τις ελληνικές ταινίες των 60ς που βλέπαμε μέχρι πρόσφατα στην τιβι.. σε πρώτη προβολή.. πρωτιμούσα να πηγαίνω με τον πατέρα μου που ήταν της κωμοδίας.. αλλά πήγαινα και με τη μάνα μου σε μερικά δράματα..
κάποια στιγμή άκουγα για την τηλεώραση.. τη μικρή οθώνη.. κι άρχισα και να τη βλέπω στις βιτρίνες.. όταν περιμέναμε τα πρώτα βήματα του ανθρώπου στη σελίνη.. πήρε ο νονός μου τηλεόραση για το γεγονός.. και μαζευτίκαμε όλοι γύρω με ανοιχτο στώμα.. εμείς είμασταν φτωχοί.. και δεν άρεσαν του πατέρα μου οι δόσεις.. και την αποκτήσαμε αφού έγινε να υτικός και μπορούσε να την αγοράσει μετριτείς.. το 1972..
η τηλεόραση εγκαταστάθηκε στο σαλόνι μας.. και για μένα περιοριστικε σε κάποια ελληνική ταινία το σάββατο.. μετά το μπάνιο.. με τη συνοδία κάποιου γλυκού..
μετά.. γεμίζοντας η ζωή μου με περισσότερα ενδιαφέροντα από όσα χωρούσαν οι μέρες μου.. έβλεπα εντελώς περιστασιακά.. κάτι που μου κινούσε την περιέργια από τις συζητήσεις των άλλων.. μπορούσε να περάσουν μήνες χωρίς να δω..
ξαναείδα μεγάλος.. σε κάποιο φιλικό σπίτι.. που τρώγαμε παρέα κάποιες κυριακές μεσημέρι.. και θεωρούσαν απαραίτητο συστατικό ένα έργο στην τηλεόραση..
για δεκαετίες.. με διαλήμα την περίοδο που συζούσα και έβλεπα μερικές φορές για παρέα.. δε με απασχολούσε η τηλεόραση.. την όποια ενημέρωση.. την έπερνα τις κυριακές με καφέ και εφημερίδα.. κι αργότερα.. από το ράδιο.. και μετά σιγά σιγά από το ιντερνετ..
1 ιουνίου του 07.. μετά από ένα ατύχημα κουτσάθηκα προσωρινά.. και αναγκάστικα να μείνω σε ακινησία.. έτσι.. με 20 ώρες τη μέρα να γεμίσω.. μετά από κάποιες ώρες διάβασμα.. και πολλές ώρες ίντερνετ.. απέκτησα τη συνήθια να έχω και την τηλεόραση ανοιχτή.. ότι άλλο κι αν έκανα..
μετά από περιήγηση σε όλα τα κανάλια.. πάντα κατέλιγα στην ερτ.. ότι και να λέτε.. ήταν οι μόνες συχνότητες που ποτέ δεν έβρισκα κάτι να προσβάλει την αισθητική μου.. ήταν μια όαση για κάποιους σαν εμένα.. που δε μου άρεσαν τα λαιφ σταιλ τα κουτσομπολιά τα επιφανιακά.. έβλεπα πολλά ντοκυμαντερ.. χωρίς καθόλου να με ενοχλούν οι επαναλήψεις.. πολλές εκπομπες ενδιαφέρουσες.. που δεν συνέφεραν φαίνεται τα εμπορικά κανάλια.. ακόμα κι η ενημέρωση φαινόταν πιό ανθρώπινη.. παρά τον κίνδυνο των δημοσιογράφων με απεμπολισμό.. σε περιπτωση κάποιου ελεύθερου σχολιου..
δε το έιχα καταλάβει.. αλλά σε κάποιες απεργείες που η ερτ δεν είχε καθόλου πρόγραμμα.. δεν έβλεπα λόγο να έχω ανοιχτή την τηλεόραση..
μέχρι προχθές.. δεν είχα καν συντονιστεί στον 902.. γενικά με ενοχλεί η θρησκευτική ευλαβια.. και θα έβαζα κοματικό κανάλι το ίδιο δύσκολα όσο και εκκλησιαστικό.. αλλά είναι τώρα σχεδόν 3 μέρες που δεν έχω βάλει άλλο κανάλι από τον 902.. ακόμα κι όταν τον κόβουν.. το αφείνω στο στατικό θορηβο και στο σήμα..
μάλον θα μου λείψει η ερτ.. και λέω θα μου λείψει.. γιατί ότι θέλει αυτό το σύστημα.. το πετυχένει παρά τις αντιδράσεις.. έτσι και για την ετρ δεν ε΄χω πολλές ελπίδες.. ήταν η μόνη λύση για εμάς τους μη εμπορικούς.. ίσως και να σταματήσω να ανοίγω την τηλεώραση.. ίσως με την μετακόμηση.. να τις ανακυκλώσω και να ησυχάσω.. ή ίσως μου μείνει κάνα κουσούρι.. και κολήσω στο 902.. έρχομαι και θυμάμαι πάλι το τραγουδάκι του χαρυ κλυν πριν 30 χρόνια..

6 σχόλια:

Μέλανι Μελάνη είπε...

Τρέμω μ' όλα εκείνα που μπορεί να πετύχει το ελεεινό το σύστημα....

Θα μου λείψουν (εάν....) τα ντοκιμαντέρ, τα αφιερώματα, οι πρωτοχρονιάτικες συναυλίες της Φιλαρμονικής της Βιέννης, οι εκλεκτοί καλεσμένοι του Λαβύρινθου...

Η αναδρομή σου δε, μου ξύπνησε στιγμές μου από εκείνα τα χρόνια.... τα πολύ αγνά.....

Καλώς σε βρίσκω και στο σπιτάκι σου! Την καλησπέρα μου!!! :))

ZouZouna είπε...

Και τώρα πως θα κουτσομπολευουμε την εκπομπή το σάββατο βράδυ μαζί?
Δεν βαριέσαι. σημεία των καιρών.....

koulpa είπε...

μέλανη νεα μου φίλη καλώς ήλθες.. γλυκάκι δεν έχω εδώ.. αλλά έχω στο μαγειρικό μου να σε τρατάρω.. http://koulpaspot5.blogspot.com/ :) :)
εμένα θα μου λείψουν πολλά.. είναι πολλές οι εκπομπές.. αν καθόμουν να τις θυμηθώ παλιές και νέες.. δε θα το έκανα το ποστ σήμερα.. το δε αρχίο.. η έλειψή τους θα μας καταρρακώσει οικογενιακώς.. να δούμε.. :) :)
ευχαριστώ κι από εδώ για την προβολή :) :)
την χαμογελαστή μου καλησπέρα :) :)

koulpa είπε...

χαχαχα zouzounion μου αγαπημένο.. έτσι κι αλλιώς διεδίδετω ότι θα αποχωρήσει ο σπυρετος.. αλλα κάτι θα βρίσκαμε.. :) :)
καλησπερούδιααα :) :)

Dee Dee είπε...

Κι εμενα θα μου λειψουν καποιες εκπομπες της ΕΡΤ, μα περισσοτερο νιωθω να με ενοχλει που δεν θα εχω προσβαση στο αρχειο της ΕΡΤ :(

Για άλλη μια φορα βλεπω ποσο σπανιος ανθρωπος εισαι κουλπακι μου. Οχι επειδη εβλεπες ΕΡΤ και δεν εισαι εμπορικος (εγω εβλεπα και Τολμη και γοητεια στη Ετ3....σε βλεπω που γελας!!!). Αλλά για το ποσο καθαρα ειναι οι σκεψεις και τα λογια σου!

Μετακομιζεις;;;; ΠΟΥ;; Βρεθηκε κατι καλο;;

Ενα ομορφο Σαββατοκυριακο σου ευχομαι!!

koulpa είπε...

χαχαχα deedee μου αγαπημένη.. πολύ καλά κάνεις και με βλέπεις να γελώ.. καλά τολμη και γοητία δε θα μπορούσα να δώ.. αλλά δεν είμαι επικρήτικός.. κι εγώ βλέπω τελευταία αυτό με τις μημήσεις τραγουδιστών.. αλλά το θέμα μου δεν είναι τι βλέπουν οι άλλοι.. αλλά τι δε μου επιτρέπεται πλέον να δω εγώ.. :) :)
όσο για την καθαρότητα.. των λόγων.. προσπαθώ να τους κρατώ όσο πιό απλούς μπορώ.. όταν προκειται για επικοινωνία.. βέβαια ο λόγος μπορεί να είναι και διασκεδαστικό παιχνίδι.. και τότε δε χρειάζεται και τόση καθαρότητα.. :) :)
μπα.. ακόμα τίποτα.. φοβάμαι ότι έχει πιάσει τόσο τόπο αυτή η πολιτική του σοκ 3 χρόνια τώρα.. που οι άνθρωποι είναι μουδιασμένοι.. και δεν έχουν διάθεση ούτε να ακούσουν μια πρωτότυπη λύση.. θα δούμε.. :) :)
αχ.. είχα λίγη δουλειά τελευταία.. ωραία είναι.. κι ίσως καταφέρω να βρω τα ναύλα μου να έλθω να σας δω λίγο.. :) :)
καληνυχτα :) :)